Online Marketing

Vandaag de dag hoeven we zelden meer uit te leggen wat online marketing is, laat staan dat er nog een definitie nodig is. In 2006 was dat wel anders, het was een vakgebied apart, maar inmiddels is tradidionele 'marketing' eigenlijk gewoon 'online marketing' geworden. Marketeers zijn nu online marketeers.

Hieronder een aantal mogelijkheden:

Zoekmachine optimalisatie
[SEO; Search Engine Optimization - voor een hogere positie in Google]


Het aantal potentiele bezoekers van uw website is voor een groot deel afhankelijk van hoe goed de site gevonden wordt in de zoekmachines (voornamelijk Google) ten opzichte van de vele andere sites. Dit is specialistisch werk, waarin wij jarenlange ervaring hebben.

Wilt u met uw site hoger scoren in de zoekresultaten?
Dan zijn dit de belangrijkste stappen in een SEO-traject:

* Onderzoek voor de bepaling en formulering van de meest relevante zoektermen
  (key-words) en woordcombinaties (keyphrases),
afgestemd op uw aanbod.

* Deze worden vervolgens gëimplementeerd in de webpagina content, de paginatitels,
  alle bestandsnamen, alt-tags, navigatielinks en andere onderdelen. 

* Opbouwen van linkpopulariteit door linkbuilding - opbouwen van een kwalitatieve   
  verzameling inkomend verkeer van relevante sites: meer authoriteit van úw site.

* Monitoren en evalueren van de resultaten, finetuning in samenspraak.
  Plan opstellen voor het onderhouden van de behaalde resultaten.

Meer weten over hoe u door SEO hoger in Google komt?  
Vraag hier een snelle offerte of een vrijblijvende quickscan aan



Online adverteren

[In zoekmachines: SEA - Search Engine Advertising | Op andere sites: Affiliate ads]

Reclame maken voor uw product, dienst of boodschap betekent adverteren in allerlei media. Enkele jaren terug kwamen daar ook internetadvertenties bij, en tegenwoordig is internetreclame uitgegroeid tot een belangrijk onderdeel van de promotiemix. U kunt relatief snel scoren door op korte termijn de bezoekersstroom te vergroten.

Wat zijn de mogelijkheden van online adverteren ? 

* Google Adwords - 'pay-per-click' advertentie verschijnt bovenaan de zoekresultaten.
  U betaalt kleine bedragen (b.v. 0,15) aan de zoekmachine per keer dat een bezoeker   op uw advertentie clickt en zo op uw site of speciale landingspagina komt.

* Affiliate advertenties - 'Pay-per-sale' campagnes op meerdere relevante websites
  via affiliate platforms. Uw reclame (banners) wordt daarbij automatisch op relevante   sites geplaatst  en u betaalt een zelfbepaald bedrag per verkoop (en/of per click). 

Meer weten over de mogelijkheden van een volledig verzorgde advertentiecampagne?



Conversie optimalisatie

[Een aparte pagina of site optimaliseren voor een maximale kans op vervolgactie]

Uw website kan wel veel bezoekers ontvangen, maar kijkers zijn nog geen kopers.
Bij conversie denken de meesten aan de klantenconversie van bezoekers van webwinkels en andere sites waar bezoekers een product kunnen kopen en afrekenen. Even vaak gaat het echter om of gewoon de aanvraag van een brochure, inschrijving voor een nieuwsbrief, download van een whitepaper, etc.


Naast uw positie in de Google zoekresultaten speelt de conversie van uw website een grote rol voor het op internet bereiken van succes met uw bedrijf of organisatie.

Hoe kunt u de bezoekers op uw site op de beste manier tot vervolgactie aanzetten?
Welke factoren spelen mee en hoe kunnen deze verbeterd worden?
Met deze vragen
helpen wij u verder en houden bij deze conversie optimalisatie rekening met gebruiksvriendelijkheid (usability), de look & feel van de pagina's en de route die de bezoeker door te klikken aflegt. In overleg wordt alles gemeten en aangepast, om uiteindelijk het resultaat te laten tellen!



Landingspagina’s
[ook verkooppagina's geheten, gefocust op een bepaalde conversie actie]

Als het doel van een deel van uw site heel duidelijk het stimuleren van een (verkoop)transactie is, is het de moeite waard zijn om hiervoor een speciale landingspagina te ontwerpen. Dit is een doelgerichte presentatiepagina die specifiek is ingericht voor optimale conversie van bezoeker tot klant.

De vlot communicerende pagina kan dienen als presentatie voor bezoekers die komen van uw AdWords advertenties maar ook b.v. vanaf uw profielen in sociale media.
Goede voorbeelden van landingspagina's heeft u ongetwijfeld eerder gezien bij promotionele acties van grote merken. De commercie ligt er dan dik bovenop
en het design is enorm gelikt.

Men denkt vaak dat dergelijke landingspaginas alleen voor bedrijven met grote marketingbudgetten zijn, maar niets is minder waar. Voor het MKB is deze mogelijkheid evengoed bereikbaar én evenzeer effectief. Wij bieden het ontwerp en realisatie van een unieke landingspagina al aan vanaf 299,- ex. btw.

Meer weten?  Vraag via e-mail een vrijblijvende offerte

Of bel even op: 06-38773348

© 2006-2013 Copyright door MindClick | Alle rechten voorbehouden | Handelsregister 08138679, KvK Oost Nederland